Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Akutt kjærlighet

Det hender en gang i alles liv at akutt forelskelse oppstår. Det har skjedd med meg.

Og ikke har jeg trengt å holde det for meg selv engang, ikke har jeg trengt å skjule meg og ikke har jeg trengt å kalle meg polyamorøs heller. Dette er ren og skjær kjærlighet, oppstått akutt og i grunn kan jeg kalle det livredning også.

For; det var en liten pusling dette her. Den gjemte seg under en utebod og måtte lokkes frem med You Tube-snutter av snakkende kattemødre. Da kom den ut fra gjemmestedet sitt og spratt livredd rundt og lurte på hvor kattemor var. En mor med bare lyd og uten kropp er ikke normalt, eller hva?

Etter en liten stund ble krabaten fanget, men den er langt fra menneskekjær. I den innerste kroken, bak en sengeskuff slo den seg til.

Og dagen etter: Da ble den fanget på nytt, klemt inntil brystet og matet med en og en tørrfôrsbit, lurt inn i litt hår og koset med haken over ørene – og da begynte den å male!

Den lille, tynne, pjuske puseungen – å, det er vel ikke noe nydeligere enn å kunne ta vare på en sånn?

Kjærlighet

Kjærlighet

Har du kommet over en sånn liten en som trenger akutthjelp? Hva gjorde du?

 

 

~ Lammelårtanker på Facebook ~

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Akutt kjærlighet

  1. Anja Elisabeth Holt
    11. juli 2017

    Har aldri kommet over en slik pus, men hjertet mitt banker veldig fort når jeg ser slike søte små nurk!!! Beholder dere pjusken?

    Lik

    • Anne-Helene
      11. juli 2017

      Vesla er i fosterhjem! Hun kommer nok ikke tilbake til oss, så jeg krysser fingre for at noen gode mennesker finner nettopp henne.

      Likt av 1 person

  2. yogafrue
    11. juli 2017

    Vi har gitt akutt hjelp til noen herlige kattunger opp igjennom ja! Heldigvis har vi funnet hjem til dem vi ikke kunne beholde selv..

    Lik

    • Anne-Helene
      11. juli 2017

      Så bra, yogafrue!

      Jeg for min del er glad for at noen faktisk driver fosterhjem for katter!

      Likt av 1 person

  3. Tilbaketråkk: Hva jeg lærte av dagene aleine | Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 9. juli 2017 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

