Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Topp tre for et solid parforhold

Ferien er over for de fleste og for resten tar den snart slutt. Noen sukker lettet, mens andre lengter etter neste ferie allerede.

Sjøl er jeg i en mellomtilstand der overgangen fra feriemodus til hverdagsmodus skvulper hit og dit.

Det som uansett er sikkert er medienes fokus på parforholdet, for visstnok er det slik at etter ferieuker oppsøker folk parterapeuter eller skilsmisseadvokater. Begge deler kan være positivt, spør du meg. Det spørs..

Uansett; samlivsekspert (!) Bianca Simonsen som blogger på Hverdagsheltinne.no har lagt ut sine råd for hvordan du kan få forholdet til å vare, råd som er gjengitt i Tønsberg Blad i går. Når jeg tenker meg om gjorde jeg det samme for seks år siden, men i motsetning til Bianca er ikke jeg terapuet, så ta rådene mine for hva de er.

Jeg gidder ikke lese det jeg skrev før jeg er ferdig med dette innlegget, så jeg setter i gang. Kan jo også være jeg har oppdaget noe nytt på de åra?

Biancas råd trenger altså å utfylles, så her er mine topp tre for et solid parforhold

  1. Tål deg selv og dine svake sider, for dersom du ikke tåler deg selv er det vanskelig å tåle den andre – det er grenser for hvor lenge man orker å være høflig og sjarmerende..! Den virkelige deg kommer til å kreve plassen etterhvert!
  2. Har du ikke barn og er i et ferskt parforhold: vent! Lev sammen et par år og gjør mye sammen, ta gjerne et kurs i kommunikasjon og et kurs i noe som bare er gøy. Bli kjent med hverandre før dere får barn, for unger sliter enormt på parforholdet og risikoen for at forholdet reduseres til logistikk og ungenes behov er STOR
  3. Snakk gjerne med en venn om vanskelige ting i forholdet, men ikke del det på bloggen! Og ikke del mer av forholdet med venner enn du gjør med partneren. Problemer løses der de er, ikke andre steder.

Det var det!

Og sammen med Biancas råd, er et hvert parforhold sikret! Kanskje.. eller ikke.. joda!

Gå der sammen?

Gå der sammen?

Hatt en fin ferie? Brukt den aleine eller med partner og barn? Har du flere råd?

Jeg har hatt SoMe-pause – utrolig deilig!

~ Lik Lammelårtanker på Facebook ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

One comment on “Topp tre for et solid parforhold

  1. Anja Elisabeth Holt
    9. august 2017

    Jeg har brukt den med barna mine, godt valg, ingen krangler. I dag er det høst i været men hjertet er varmt.

    Likt av 1 person

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

