Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jøss, jeg er perfekt

Det ble plutselig fortalt meg at jeg er perfekt. Det kom som en overraskelse, jeg som aldri har vurdert et sånt ord på meg selv. Og plutselig: der var det!

Det var vel noe med den kaka jeg la ut bilde av. Det er vel noe med det at jeg lager kraft av rekeskall og lager fiskesuppe av krafta. Det er vel noe med at jeg lager et komplett indisk måltid. Jeg tror det handler om sånt.

Det ble bare så rart. Det ble en aha-opplevelse.

For selv om jeg har gjort disse tingene, selv om jeg har lagt ut skrytebilde av kun kaka og ikke har rukket å legge ut bilder av det andre jeg har laget, så dukker altså dette ordet opp. Perfekt.

For er det ikke sånn da; at det man legger ut bilde av representerer hvem en er som person? Et bilde av en fin kake betyr at bakeren er like fin, like fristende og smekker? At bilde av mat som frister sier noe om verdien kokken har som menneske?

Jeg vet selvsagt at det ikke er sånn. Og det er kanskje derfor jeg ble overrasket. For selv om jeg har laget kraft av rekeskall og suppe av krafta, så er det bare noe jeg hadde lyst til å gjøre og så ble det bra og da ble jeg glad og gleden vil jeg dele. Jeg er verken mer eller mindre verdifull eller perfekt av den grunn. Det var bare en greie jeg hadde lyst til og gjorde.

Og selv om jeg brukte mye tid på maten, krever jeg ikke at familien skal elske den. Det holder lenge at den blir spist – eller smakt på.

Lenge leve fritidshusmora!

Skrytebilde!

Skrytebilde!

Gir bilder av fristende mat den dårlig samvittighet for å være Toro-kokk eller blir du inspirert til å bruke mer kjøkkentid?

 

~ Lik lammelårtanker på Facebook ~

~ Lyst på flere matbilder? Sjekk ojospiser på Instagram ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Jøss, jeg er perfekt

  1. Helene Aspergerinformator
    6. november 2017

    Det er mange måter å være perfekt på. Noen ganger er det perfekt om noen stiller med hjemmelagde boller og kakao. Andre ganger er det helt perfekt med en ferdig frossenpizza fra Grandiosa. Det handler om tiden og hvordan man tilbringer den sammen, tror jeg. Jeg var lykkelig mange ganger over noe ferdigkjøpt, og det var helt perfekt før jeg og pappa dro på korpsøvelse sammen, jeg som musikant og han korpsleder. Men jeg må si jeg blir inspirert til å dele ideer med andre når jeg ser kaker på for eksempel Pinterest. Det er så mye morsomt enkelte finner på for en helt perfekt, spesiell, stor eller liten anledning. Det kaller jeg hverdagsmagi til festbruk.

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 6. november 2017 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

