Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Blog award: Fortell om deg selv

Da er min tur til å utlevere meg selv fordi blog awarden krever det, men tøff som jeg er tar jeg den med knekk i armen.

Jeg har tenkt en del på hva jeg skal og kan skrive, det er en av flere grunner til at det har tatt tid før dette innlegget har blitt skrevet.

Ting du kanskje ikke visste om meg kommer her

1) Jeg trenger å skrive hver dag. Det er ikke bare morsomt, fint og noe som gir kontakt med andre folk, men et behov som stikker dypt. Ved å ikke skrive kreativt hver dag kjenner jeg at ting tetter seg til, jeg blir fylt av noe tungt og uhåndterbart og opplever å bli fengslet i et taust rom der ensomhetsfølelsen blomstrer

2) Jeg har ME, men denne bloggen er ME-fri. Ved å skrive her stimulerer jeg det som virker, utvikler evner og egenskaper. Det kjennes veldig godt å «komme videre» og ikke bli værende i det som ikke virker

3) Til tross for at jeg ikke er musiker betyr musikk mye for meg. Det er direkte kontakt med følelser og jeg bruker ofte musikk bevisst for å skape den ønskelige stemningen

4) Musikk blir værende i meg. Dersom jeg hører en sang som treffer meg kan jeg gå og synge på den i mange uker. Gjett hva en konsert gjør med meg!

5) Elsker mørk sjokolade og grønn te, hvit og sort som en avveksling

6) Jeg er ekstremt målrettet, strukturert og god på organisering

7) Er lettrørt, særlig når det gjelder det som bare berører følelser og som er lite saklig

Noe som overrasker deg?

Min blog award har jeg fått av Terninger, Kamelryttersken og Fjellcoachen. Takk damer!

Awarden sender jeg i en imaginær kopimaskin og videre til disse bloggerne:

Tonje/Dagdrømmeren – fordi hun alltid gir meg en kvote ro for øye og gleder med sine kvalitetstekster og ikke minst bilder

Therese/Et husmorliv – fordi jeg beundrer evnen til å skape mening og ting i en tøff hverdag

Ida/Speilvendt – fordi hun løfter på smilemuskelen og deler

Er underveis – fordi hun inspirerer meg

Kjersti/Tankesonen – for vakre bilder og tankefulle tekster

Fru Andersen – fordi jeg liker tekstene så godt

Stinemoor – en ny blogger for meg, som liker å dele og hjelpe andre opp og fram

Mormor – var en av de første jeg fikk kontakt med på bloggr og vil gjerne vite mer om henne

Mammadamen – en av de første bloggerne jeg oppdaget

Når du tar utfordringen skal du linke til meg og de som tar den hos deg linker til deg osv. Jeg blir selvsagt ikke misfornøyd dersom de som tar utfordringen hos deg også drar med link til min blogg videre (det velger dere selv).

Fortell sju ting som deg selv, egentlig skal man fortelle noe som er positivt, men jeg har valgt å bare fortelle uten å ta positiv-testen først.

Vis fram 5-10 bloggere du synes fortjener å bli vist fram. Om jeg ikke fikk utfordringen fra de tre damene som vist over, ville de også kommet på denne listen og mormor i Bjørnehiet, men noen var raskere enn meg og det er vel grenser for hvor mange ganger på en uke man kan få en og samme blogaward?

Slik ser prisen ut:

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

18 comments on “Blog award: Fortell om deg selv

  1. Ege Denne
    19. oktober 2011

    Det med musikken kjenner jeg meg igjen i 🙂

    Lik

  2. mormor
    19. oktober 2011

    Ikke såå mange overraskelser, egentlig, bare en og den skriver vi ikke om her 😆
    Det med å skrive hver eneste dag er et behov hos meg også, men det ble du vel ikke forbauset over.

    Ha en flott dag 🙂

    Lik

  3. Therese
    19. oktober 2011

    Takk skal du ha! Jeg skal skrive, bare hjernen min greier å lete frem noe konstruktivt. Jeg har satt opp en Billy-hylle i dag, ser du… 🙂 Mestringsfølelse er slitsomme greier.

    🙂

    God onsdag!
    Klemmer

    Lik

  4. Kamelryttersken
    19. oktober 2011

    Vil bare få si Tusen takk for omtanken 🙂

    Er nok ikke bare du som har behov for å skrive kreativt…

    Lik

  5. annebloggen
    19. oktober 2011

    Jeg kjenner meg også helt igjen i det med musikken. Livet ville vært grått uten musikk.

    Lik

  6. Røsslyng
    19. oktober 2011

    Kjekt å bli meir kjend med deg, men er i grunn ikkje så overraska:) Bortsett frå det med at du er så strukturert, for det er absolutt ikkje eg, så eg har nesten problem med å forstå at det går an å vera det 😛 Takk for gode bloggtips forresten!

    Lik

  7. mormor
    19. oktober 2011

    Jeg takker så mye, og jeg skal ta utfordringen! Men jeg vet ikke om jeg klarer å «linke» til deg. kan ingenting sånn teknisk…. Du ser jo hvor langt jeg kom med Bloglovin’ ….tross din gode oppskrift! Men jeg skal gjøre et forsøk ….

    Lik

  8. Tilbaketråkk: Blog award: Fortell om deg selv | MORMOR.no

  9. fjellcoachen
    20. oktober 2011

    Takk for innsikten i ditt liv og dine tanker 😉 Vi beveger oss på en arena der vi kan velge å dele litt, mye, stykkevis og delt, alt etter hva vi føler oss bekvem med. Det viktigste er å være ærlig med seg selv på hva som er viktig og hvorfor det er viktig .. Følger deg videre 🙂

    Lik

  10. Kristine
    20. oktober 2011

    Hvorfor ble jeg ikke overrasket over at du er strukturert? 😉

    Kjenner meg godt igjen i det med ME-en. Men hos meg funker ikke alltid hodet, noe som gjør det vanskelig både å formulere og ordlegge seg, men jeg skriver likevel, hehe. Min måte å ha kontakt med omverdenen på. 🙂

    Lik

  11. Tilbaketråkk: Blog award – Ting du kansje ikke visste om meg! | Stinemoor.com

  12. Lammelåret
    21. oktober 2011

    Dere er visst flinke til å lese hva som befinner seg bak tekstene mine, siden det ikke var de helt store overraskelsene som kom fram her. Det er vel gjerne slik når en har lest en blogg over lengre tid.

    Fint at noen av dere har fått gode tips til videre blogglesing, moro å kunne bidra!

    Lik

  13. Pia
    22. oktober 2011

    Ble ikke kjempeoverrasket. Ikke at jeg hadde tippet at du hadde ME eller at du likte grønn te. Men det var jo ikke sjokkerende sært, liksom:)

    Lik

    • Lammelåret
      22. oktober 2011

      Hehe.. må bevare noe av mystikken, skjønner du!

      Lik

  14. underveis
    26. oktober 2011

    Tusen takk 🙂

    Lik

  15. Tonje
    26. oktober 2011

    Tusen takk for awarden! Og tusen takk for ordene dine om bloggen min 🙂

    De punktene du lister opp om deg selv, kjenner jeg meg selv igjen i (bortsett fra ME, jeg har ikke det. Forresten: supert at de kanskje har funnet en kur! Har tenkt så mye på ME pasienter. Utrolig trist at de ikke blir hørt og tatt seriøst, mener jeg. Så endelig. Håper nesten det er riktig dette, at ME er en autoimmun sykdom: da kan dere bli så mye bedre. Det er de samme medisinene omtrent (MabThera) som jeg får for revmatismen (også en autoimmun sykdom).)

    Igjen; tusen takk for awarden. Jeg skal se om jeg ikke klarer å lage et innlegg, men synes det er litt skremmende å skrive opp syv positive ting om meg selv (den janteloven altså! Jeg trodde jeg hadde gått nok runder med den, men…)

    Ønsker deg en fin kveld.
    KLem Tonje

    Forresten: bra innlegg over her!

    Lik

    • Lammelåret
      26. oktober 2011

      ME-forskningen var et puff utenfra, ikke noe problemer med å fylle opp plassene for oppfølgingsstudier, for å si det slik! Mange øyner et håp nå.

      Vanskelig å si noe bra om seg selv, sier du.. Skriv heller noe du vil dele med alle som leser hos deg. Og utfordre deg selv litt. Jeg har vel heller ikke skrevet utmerkede positive ting, men heller ærlige ting?

      Alltid fint å se spor etter deg her inne!

      Lik

  16. Bloggcathrine
    31. oktober 2011

    Hei !

    Har vært innom å titta litt i dag jeg.
    Skal lese mer også !
    Fin blogg.

    Hilsen BlogCat/Sjelevenn/Grunderbloggen

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Twitter-oppdateringer

