Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Reklame i blogg virker ikke på meg, men..

Når man bor i Vestfold er ikke problemet å klare å finne på noe i nærmiljøet (les: innafor fylket), akkurat, for her avløses Middelalderfestivalen av Vestfoldfestspillene, som igjen leder over til Vikingmarked, Bondens Marked og andre lokale markedsdager.

Ikke minst har vi flere festivaler, som Stavern Litteraturfestival for lesende mennesker og Stavernfestivalen for musikkjunkies og om du ikke fikk nok: Slottsfjellfestivalen.

Det er ikke få tilbud innafor fylkets grenser, for å si det sånn, men alle disse festivalene koster ganske mye bare for å komme inn (julegavetips, folkens!), noe som gjør at det blir med tanken for mange. Men selv om en festival eller et marked er gratis å komme inn på, så viser det seg kjapt at det ikke er like gratis å komme ut fra det igjen..

Jeg elsker nemlig å gå på markedsdagene og flere av dem jeg liker godt koster ingenting – hvis en bare går og kikker, men ofte blir det ikke bare med titten. Veldig ofte kjøper jeg noe, og gjerne mer enn bare en symbolsk vaffel.

Jeg lar meg friste!

Og jeg liker liksom å tro at jeg er ganske bevisst, men kanskje jeg heller er lett å overbevise?

Reklame i blogg virker ikke på meg og det er helt sant!

Men at reklame på blogg virker, sånn for andre, er uten tvil. Hvorfor ellers skulle noen være villige til å legge reklamekroner i blogg? Og hvorfor drar jeg dette inn? Jo, for det handler om tillit og det handler om at det personlige selger.

Og her kommer poenget:

Mange selgere er flinke til å se meg, jeg er liksom noe mer enn det jeg er for henne som sitter i kassa på REMA, for henne er jeg bare en av tusen.

For han som står i boden og selger varer han har laget eller dyrket selv er jeg den ene viktige kunden som kjøper en del av tida hans. Han selger sine egenproduserte ting, ikke noe som ramler inn i butikken automatisk fordi dataprogrammet sender bestillinger når det blir mindre enn et gitt antall varer igjen i hver kategori.

 

 

Helt fantastisk akasiehonning med appelsin og ingefær - løp og kjøp!

Helt fantastisk akasiehonning med appelsin og ingefær – løp og kjøp!

Det er personlig for både han og megdet er derfor det virker og det er derfor jeg kommer igjen og igjen, ja og så er det gode smaker, da..!

Og det er nok denne kombinasjonen av håndverket og det ekte som appellerer til meg, dette unike produktet som jeg ikke finner i kjedebutikkene.

Og akkurat det siste er et poeng, for hvis du vil ha mangfold og du vil ha variasjon, så du handle hos dem som er uavhengige, da må du gjøre en innsats for at de fortsatt skal ha økonomi til å gi deg det beste!

Tenk litt på det neste gang du handler på Meny..

 

Har du lett for å «miste» penger på slike markeder? Angrer du?

Hvis du er på instagram må du sjekke ut sjappa_mi

 

Obs!

Hvis du lurer på dette med bloggere og tillit, så kan du lese Tillitsundersøkelsen (har ikke hatt overskudd til å lese den selv..).

 

~ Lammelårtanker på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

Én kommentar på “Reklame i blogg virker ikke på meg, men..

  1. Wenche Skogheim
    16. oktober 2022

    Hei😀Har vært på utkikk lenge etter Skogsnissens økologiske akasiehonning med ingefær og appelsin. Noen som veit hvor eg får tak i den? Evnt. adresse😊Kjøpte den på Dyrsku’n i Seljord for mange år sidan. Fantastisk god😀På forhånd takk for hjelpa😀. Wenche.

    Liker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft