Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Fargekoder på livet

Den er helt tom, klar til å fylles

Gubben og katten

Gubben og katten

 

Denne gangen har jeg latt Findus og gubben flytte inn, noe jeg tviler på at fører anger med seg (med mindre noen blir skikkelig inspirert..).

Du kan si hva du vil om digitale muligheter, samkjøring av mobilkalendre og blablabla, men det er noe eget med papir; denne følelsen av det konkrete, den visuelle oversikten over en hel måned, fargene som markerer helgene – som skjermen ikke kan gi på samme måte. Det er noe eget med det som henger på veggen!

Jeg er ikke så organisert som Nienna og Anita Husevåg, som har en helt fantastisk oversikt og kontroll gjennom sine systemer, med fargekoder og litt av hvert.

Det ser unektelig flott ut, egentlig fungerer det som en slags historiebok når tiden har gått for lenge siden. Da kan en titte tilbake på livet sitt og se ting med eldre øyne. Og ikke bare sitt eget liv, men et sånt lite kunstverk dokumenterer samtidig tiden den ble skapt i.

Sjøl har jeg et .. vel, sprikende system! Det er lapper her og der og lister i en spiralblokk. Det funker helt strålende for meg. Men så har jeg heller ikke kunstneriske anlegg, som disse nevnte damene ser ut til å ha.

 

Har du fargekoder på livet?

~ Lammelårtanker roter på Face ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Fargekoder på livet

  1. Nienna
    30. desember 2016

    Takk for link og tiltro! 😀 Jeg er nok ikke så kunstnerisk, altså, og spør meg igjen om tre-fire måneder om hvordan det går med organiseringen, hehe…. men jeg liker godt den historiebok-delen. Hender jeg finner gamle notatbøker eller kalendere, og er glad jeg skrev ned så mye som jeg gjorde. 🙂

    Lik

  2. Anja Elisabeth Holt
    31. desember 2016

    Jeg har elektronisk, om det ikke piper blir det ikke husket.

    Jo, jeg har forresten en kjøleskapskalender, for måneden, som jeg skriver på. Den er fin.

    Lik

  3. Cecilie
    31. desember 2016

    mitt system er selvfølgelig og det mest sannsynlig bare for meg, men er ikke det det viktigste? 😉
    Ønsker deg og alle du holder kjær et godt nytt år

    Lik

    • Anne-Helene
      31. desember 2016

      Jepp, bare en klarer å holde orden på seg selv så.. men så var det det da!

      Ønsker deg et godt nytt år!

      Lik

  4. Heidi
    3. januar 2017

    Jeg er heller ikke så kreativ som dem, så jeg har en sånn kombinert lommebok og planlegger jeg kjøper nye sider til hvert år. Det eneste jeg må gjøre selv i forkant, er å fylle inn personlige merkedager. Det som er dumt med mitt system, er at det er litt liten skriveplass, og siden jeg liker ekstra notatark, blir det trangt i permen, på den annen side er det praktisk å ha lommebok og planlegger på samme sted. Moleskinealmanakkene i a5-størrelse har masse plass, men da må man fylle inn nasjonale helligdager selv – pes!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. desember 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

