Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Næmmen Dagbladet!

Endelig ble det min «tur» til å nå ut til en større lesermasse!

Dette innlegget blir derfor kort. Jeg viser deg vei inn til Dagbladet og innlegget

Førjultiden – en prøvelse,

– altså skrevet av meg.

Legg gjerne igjen en kommentar og del innlegget med alle.

Eller om du ikke vil lese innlegget på Dagbladet, så spør jeg: Kjenner du deg igjen i arbeidsfordelingen før jul der hun gjør alt og han til nød gjør det han blir bedt om?

Er førjulstiden en prøvelse for likestillingen; en feministisk knekk når hun innser at hun er mer tradisjonsbunden enn hun trodde?

Image

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

13 kommentarer på “Næmmen Dagbladet!

  1. Anja Elisabeth Holt
    19. desember 2013

    Ja, jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg vil så mye. Mannen er mye flinkere til å gi faen, jeg prøver å lære. Gjør f.eks ikke»julerent» lenger!

    Liker

    • Lammelåret
      19. desember 2013

      Mye å spare på å ikke gjør grundig reint før jul. Så mye matlaging som det gjerne blir, er det mye smartere å vaske grundig når vårlyset kommer inn eller i januar når jula ryddes ut igjen. Synes jeg da.

      Liker

  2. gshs
    20. desember 2013

    Vi har én julesone i huset. Stue og spisestue blir (nesten) ryddet, (nesten) vasket og julepyntet. Ellers råder det vanlige kaoset, men prøver å få vasket do og gang før gjestene kommer.

    Liker

    • Lammelåret
      20. desember 2013

      Julesone? Det hørtes praktisk ut!

      Haha.. husker en lillejulaften eller to klokka to om natta med vaskefilla fordi det ikke ble tid til det før gjestene kom.. Nesten er godt nok – det må det være!

      Koselig å se deg her inne!

      Liker

  3. Casa Kaos
    20. desember 2013

    Gratulerer med fabelaktig kronikk.
    Skulle ønske flere kunne tenke sånn.
    Denne må deles!

    Liker

    • Lammelåret
      20. desember 2013

      Du likte den? Litt i din gate, så det overrasker vel ikke. Takk for at du deler. Ser ut som den slår an, for den er delt 2200 ganger og det er jeg fornøyd med. Endelig en tekst som treffer!

      Liker

  4. Mormor
    20. desember 2013

    Traff ikke 🙂
    Men det blir kanskje slik etter som årene går?
    Her gjøres det som MÅ gjøres og resten? Tja, det er ikke noe resten.
    Julestresset er på nivå -12
    Klem 🙂

    Liker

  5. Strandtulla
    21. desember 2013

    Ja, det er mye sant i det du skriver her. Men det er så vanskelig å slipe kontrollen med julestresset. Det er så mye vi tror vi MÅ gjøre. Alt skal være som det har vært, uansett hvor mye annet vi har i livet vårt, og uansett hvor slitne vi er. Vi må stoppe opp og tenke. Synes ideen med julesone var artig. Det viktigste i julen er familie og kos. Jeg gjør ikke så mye som før, men det blir like koselig likevel. Gleder meg til alle kommer julaften og til juleselskap 1. dag!

    Ha en fin jul, du og! Og: Gratulerer med artikkel i dagbladet! Moro!

    Liker

    • Lammelåret
      21. desember 2013

      Det er vel i førjulstiden vi merker hvor stressutsatt vi egentlig er. Jeg opplever mindre av det for hvert år, det handler vel om at mer blir delegert bort og at jeg trenger mindre kontroll over alt. Mannens måte er like rett som min, men jeg glemmer det innimellom.

      Julesone, var en veldig god idé.

      Takk for gratulasjon. Det var stas å endelig få et ja.

      Tror ikke jeg har ønsket deg velkommen før? Velkommen til bloggen! Så hyggelig at du fant fram til meg.

      Liker

  6. motionocean
    26. desember 2013

    Jeg sååååå det, og jeg ble stolt HURRA så bra skrevet!

    Liker

  7. Tilbaketråkk: Næmmen Dagbladet! : Hjem og familie

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 19. desember 2013 av i likestilling med stikkord , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft