Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Livsvisdom

Det er heldigvis slik at man lærer mens livet leves og at feil man gjør kan komme andre til gode.

Jeg vil herved gi deg mulighet til å lære av mine 3 feil:

  1. En intens og ukjent lukt på kjøkkenet som kommer mens du venter på at tevannet skal kokes opp, kan godt skyldes at vannkokeren står på kokeplaten – på fullt
  2. Ha alltid brannslukningsutstyr i nærheten av peisen når du fyrer, særlig dersom du forsøker å imponere noen, eller kanskje var det slik: Ikke sett store kubbelys på toppen av peisen når du fyrer for fullt, sånt kan det bli store flammer av!
  3. Ikke strekk deg over vannkokeren idet den snart har gjort jobben sin: Brennmerker etter damp er ikke særlig lekkert og det gjør vondt i evigheter etterpå

.. noe mer vil jeg ikke huske i kveld.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 kommentarer på “Livsvisdom

  1. Kamelryttersken
    10. august 2011

    Tiltredes

    Liker

  2. Røsslyng - Dikt for dagen
    10. august 2011

    Kan ikkje hjelpa for at eg ler, men det er ein «stakkars deg-latter»…. Er det mogleg då? Har klart å svi leidningen på kaffitraktaren ein gong, på ei plate på fullt, så den lukta hadde eg kanskje kjend att…. Uansett håpar eg du får ein roleg avslutning på kvelden…:)

    Liker

    • Lammelåret
      10. august 2011

      Til mitt forsvar må jeg si at ikke alt tilhører i kveld, og takk for det!

      Liker

  3. mormor
    11. august 2011

    Det minner litt om mormors bravader dette. 🙂
    Det endte vel bra?
    Og lærdom (i seg selv) er aldri tung å bære 🙂

    Ha en ulykkesfri og god dag 🙂

    Liker

  4. Avin Rostami
    11. august 2011

    hahahahah good ones 😀

    Liker

  5. Jill
    11. august 2011

    huffda, bra det gikk godt og at du nok har lært 🙂
    Jeg har lært at man ikke skal koke flasker og smokker når man har ammetåke, det blir det nesten brann av :/ Og lukta sitter i i evighet og gassene fra smeltet plast, not good. Ha en fortsatt fin kveld

    Liker

    • Lammelåret
      11. august 2011

      Jeg skal aldri, aldri plassere stearinlys på toppen av peisen iallfall, det kan jeg love. Det er verre med de andre tingene..

      Erfaringen din har jeg heldigvis ikke, det er overhode ikke logisk i mitt hodet, men hva betyr vel det?

      God kveld til deg!

      Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 10. august 2011 av i Personlig med stikkord , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft