Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Første luedag

Det kan ikke benektes at dagen starter kaldt!

Med tre varme er det ikke noe å lure på: Lua må på! Spørsmålet er hvor luene befinner seg? Når man er så flink til å rydde at ting blir borte, vel hvor flink er man da?

Ønsker alle en god dag, her brukes ull innerst. Allerede midt i september.

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

6 comments on “Første luedag

  1. Røsslyng - Dikt for dagen
    16. september 2011

    Oj, det var noko ja… Her vart det pannebånd, får håpa det gjer susen:)

    Lik

  2. Hildegirl
    16. september 2011

    Jeg har full kontroll på alt av luer, ull og alt annet høst/vinterutstyr. Jeg er jo førstegangsmamma må vite, og det er den aller første vinteren. Da må man ha stålkontroll, ellers vil nok panikken komme snikende før man aner. hihi 🙂 Håper du fant luene.

    Lik

  3. Kristine
    16. september 2011

    I natt hadde jeg to dyner, rett og slett i mangel av min fantastiske dundyne! Men nå er den endelig på plass og vinteren kan bare komme. Luer og skjerf fant jeg frem for ca 1 mnd siden. *Full kontroll* 😉

    Ved frokostbordet i dag sa yngstemann: Nå er det på tide at jeg begynner med lue igjen!

    Jepp. Det er merkbart kaldere. Håper du finner vinterklærne før du fryser skvett ihjel. 🙂

    Lik

  4. mormor
    16. september 2011

    Ull hele året for meg, nei ikke helt, men har noen plagg liggende, slik at det er lett å dra på seg, om det føles kjølig. Til og med i sommerheimen. 😆
    I dag var gradestokken under ti varmegrader i sommerheimen, så en tur til vinterboet må til.

    Ha en fin dag 🙂 Og på med lua.

    Lik

  5. Lammelåret
    17. september 2011

    Jeg pleier å ha god kontroll, men i år står alt hulter til bulter og bare tilfeldigheter gjør at jeg fant en tynn Nøstebarn-lue. Gjett hva helgens viktigste prosjekt er?

    Overgangen til kald høst gjør alltid at jeg nærmest fryser i stykker inntil jeg blir vant med den nye temperaturen, ull er absolutt en forutsetning for å klare å slappe av. Skal snart fylle på lageret mitt!

    Lik

  6. Pia
    18. september 2011

    dra på lueshopping! Det er det morsomste som finnes:)

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 16. september 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

