Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Dagene sammen i julefred

Grisen er halv, tankene tomme, krusene fulle, året er nesten slutt.

En dag er igjen, en kveld uten tre, uten lyder av mennesker, men av ved. Det knitrer i ovnen og det er det.

Stemmene er borte. Noen av dem sover, noen av dem har ikke mer å si. Stillhet, etterlengtet er den deilig.

Full av dagene, mett av pinnene dyppet i sukker og strø blir blikket matt og magen mett. Det varer.

Tankene renner gjennom tastene, former ord, skaper mening; utvider og utvikler.

En kveld alene forbinder igjen, kobler sammen adskilte deler, forbereder den siste dagen vi har.

Sammen.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

11 comments on “Dagene sammen i julefred

  1. Whitebite
    30. desember 2011

    🙂

    Lik

  2. mormor
    30. desember 2011

    Og tiden rinner, som solens skimmer.
    Livet tar sine åndedrag.
    Dagene svinner og intet er mer enn et velbehag.

    Lik

  3. Elisabeth, Innerst i veien
    30. desember 2011

    Nydelig. Og en motvekt til Die Hard 4 som Mannen ser på i bakgrunnen her….Godt nyttår.

    Lik

    • Lammelåret
      30. desember 2011

      Hehe.. motvekt til Die Hard, det kan jeg tenke meg. Nyter stillheten her, den har tidsbegrensning vet jeg.

      Lik

  4. villhjerte
    31. desember 2011

    Enkelte ganger er stillheten og alenetiden det fineste man har. En god anledning til å samle tanker, og følelser, og gjøre seg ferdig med det gamle og klar for det nye.
    Riktig godt nytt år!

    Lik

  5. Ege Denne
    31. desember 2011

    Mange lyder i stillheten merker jeg 😉
    Ja, jeg er oppe, legger meg nå, og vil bare Godt Nytt År 🙂

    Lik

  6. Jenny
    1. januar 2012

    Nydelig stemning i den lille teksten. Nyter.

    Lik

  7. Fjellcoachen
    1. januar 2012

    Godt nytt år fra sofaen på fjellet, 3 personer alene og hver for seg nyter stillheten og hver sin aktivitet i sammen i samme sofa…

    Lik

  8. Speilvendt
    2. januar 2012

    Utrolig fint skrevet! Håper du får et fantastisk år! Jeg skal følge med 🙂

    Lik

  9. Tonje
    3. januar 2012

    Nydelig! Liker ordene som renner gjennom tastene hos deg!

    Ønsker deg og din familie et riktig godt nytt år! Håper det blir fyllt med glede, kjærlighet og gode stunder!

    Så glad jeg har funnet denne bloggen din, kjære du. Og tusen takk for den gode kommentaren du la igjen hos meg. Den gjorde meg så glad!

    Klem Tonje

    Lik

  10. Elisabeth
    9. januar 2012

    Godt nytt år, kjære lammelår. Lenge siden jeg har kikket innom deg.

    Så flotte ord på fjorårets nestsiste dag. Takk.

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

