Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Alene mor

Mange dager har kommet til den siste og nesen endrer snart retning fra unntaksvise dager i sør til vante trakter med langt flere i hus et annet sted.

Bagen er litt mindre romslig og hodet er fullt av lengsel; det er bare timer igjen.

Streikeglade barn har fått timer alene: Med nøkkelen i hånda og stolthet i kroppen har det blitt låst opp og igjen hver dag og det likes herfra til månen.

Når mor kommer hjem er gleden over det ene over og gleden over det andre begynt, men erfaringen med å mestre den sitter.

Mine dager uten barn er rare og enn så hektisk som hverdagen er; det lengtes!

Jeg vet jeg er heldig som har fått de beste og hver dag kan brukes med dem. Det viktigste i verden for meg er dem og tanken på alle som har en for lite eller ingen i det hele tatt, og dem som ikke får all tiden de ønsker, forsterker og understreker min glede og takknemlighet over å være den jeg er for de beste som finnes.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Alene mor

  1. Ellen
    1. juni 2012

    Takk for det innlegget!!!

    God helg til deg, og klem

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. juni 2012 av i Skole med stikkord , , , , , , , , .
