Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Det er to år man skulle vært!

Idét jeg rullet forbi ostedisken kjente jeg et lite røkk gripe tak i vogna, men jeg skjønte ikke helt hva det var. Noe fikk meg likevel til å stanse opp og titte ned.

Dette synet møtte øynene mine

2014-02-20 15.18.31

– det der er en skviset smil! –

.. og akkurat da jeg bøyer meg ned for å plukke opp, kjenner jeg et pirk på skulderen. Et kremt. En litt streng stemme som minner meg om at det er toårsgrense for plukk av smågodt fra gulvet.

Jeg skjønner ikke hva han mener, hvorfor jeg nektes godteri. Altså den greia blir sikkert bare kastet om noen andre får tak i den. Eller en uskyldig toåring får noen usle bakterier i seg om jeg ikke tar saken i egne hender. Kan vel ikke risikere sånt? Kan vel ikke utsette toåringer for smittefare?! Selvsagt ikke.

Hva tror du jeg gjorde?

Alternativer:

  1. Kjøpte en dobbeltpakke Smil?
  2. Plukket opp griset i smug og puttet i lommen mens den strenge så en annen vei?
  3. Tilkalt personalet for å få godsaken fjernet?
  4. Skrek «voldtekt!» høyt mens jeg lusket til meg det ødelagte smilet?
  5. Holdt meg til klaging resten av kvelden over misbruk av andres smil?

Og du? Lurer du på hva jeg drømte om å bli da jeg var barn? Det får du vite HER.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 kommentarer på “Det er to år man skulle vært!

  1. Christine
    22. februar 2014

    Går for nr. 5;)

    Liker

  2. Anja Elisabeth Holt
    23. februar 2014

    Nummer to, tror du er passe rampete! 🙂

    Liker

  3. lillemille2
    24. februar 2014

    Kanskje en kombinasjon av 1 3 og 5, da jeg tror du er akkurat passe samfunnsengasjert til å få ryddet opp og samtidig kverne litt ekstra rundt sløsing med smil:) Og siden du tenkte tanken på å spise den, ble nok fristelsen for stor til å la være å kjøpe!

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 22. februar 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft