Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Jeg ser på tv 17.mai

Det er én dag i året jeg virkelig liker å se på tv. Det er 17.mai.

Ja, jeg vet; tv på sjølveste nasjonaldagen er nei og fy, men jeg liker det. Ikke det å gjøre det som er fy og nei, men å sitte foran skjermen og titte på alle som går i tog et annet sted i landet. Jeg elsker å se folk i Båtsfjord, folk på Røros, folk i Kristiansand og folk i Oslo som passerer slottet og jubler.

Jeg elsker å se kongeparet og kronprinsparet i sin flotteste stas. Jeg elsker å høre jubelen og jeg elsker å liksom være der litt óg.

Plassen jeg bor på er ikke stor og fellesfeiringen tar ikke lang tid, ikke en gang med alle barnelekene inkludert. Det er tid igjen. Og den tiden sitter jeg foran tv-skjermen, stille, matt, med ømme føtter.

Pen en hel dag (som i virkeligheten er noen timer), det tar på!

~~

Hva med deg? Har du tv-tradisjoner 17.mai? Er det litt tabu å være tv-titter?

Med dette ønsker jeg den en superfin dag i morgen.

Gratulerer med dagen!

 

~ Sjekk flere 17.mai-bilder på Instagram ~

~ Lik Lammelårtanker på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

6 comments on “Jeg ser på tv 17.mai

  1. Kirsti
    16. mai 2016

    Jeg er oppvokst med tv 17.mai! Det startet ikke på skolen før kl 12, for korpset skulle spille i 4 andre bygder først. Så vi så på nrk fram til skoleoppleggwt startet. Innrømmer jeg savner akkurat det!
    (Iår skal jeg snike litt tvtitting før vi skal ut, for det er god til når mustemann (18) går sist i toget. Og ryggen tåler ikke bytrasking så veldig lrnge)

    Lik

    • Anne-Helene
      16. mai 2016

      Så er jeg ikke alene om det!

      Ønsker deg en flott dag.

      Lik

  2. John Olav Ytreland
    16. mai 2016

    Jeg satser på at dagen blir bra for dattera mi, men når dagen endelig er over kommer jeg nok å synke apatisk ned i godstolen, ta noen paracet sammen med sterk kaffe, og noe reprise på TV blir uaktuelt. Spesielt ikke bilder av kongefamilien.

    Lik

  3. Anja Elisabeth Holt
    18. mai 2016

    Ikke tabu i det hele taatt. Men det å legge seg på sofaen etter bunaden er tatt av er fantastisk!!!! Jeg spiste grillmat i pysjbukse!

    Likt av 1 person

  4. Tilbaketråkk: Knust plan | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 16. mai 2016 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , .
