Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Tvangsutsendelse av unger

Vil ikke, er trøtt, vil være med venner – alle argumentene ble avvist kjapt og effektivt, for her skulle mor og far ut!

Det er bare ikke lov å holde seg inne når fargene er fantastiske og lyset beskjedent. Ungene måtte være med!

Hva er barneoppdragelse uten ørepropper, det vet jeg. Og om jeg kan gi deg et godt triks til de høylydte dagene, eller om du vil snike til deg noe ekstra alenetid, så er ørepropper verd å teste ut. Tror jeg. Ungene kan protestere i vei, men når mors ører er lukket, da er det ingen bønn.

I fare for å høres religiøs ut: Det er en synd å holde seg inne på dager som denne, se bare her:

IMGP0043

Jeg skjønner at man kan føle seg fanget, men for en utsikt! Den må bare oppleves – også for inneslamper.

IMGP0051

Denne vakre klarte jeg å fange! Flott, ikke sant?

Den vakreste fuglen er svanen, men ikke forsøk å klappe den. Ytre skjønnhet er best å beundre, ikke ta på.

IMGP0062

Blomster i midten av oktober. Bøy deg ned for å se dem!

IMGP0068

Sterke farger i kontrast til det sorte, det gir en fin effekt.

Slike opplevelser kan man ikke ha for seg selv, dette måtte jeg dele!

Sånn bortsett fra at alle bildene er tatt med skjelvende hånd og et kamera jeg ikke kjenner godt nok, er det ikke nydelige farger?

Driver du med tvangsutsendelse av ungene? 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 kommentarer på “Tvangsutsendelse av unger

  1. tornerosesverden
    14. oktober 2013

    Så flotte bilder 😊 Noen dager er absolutt utedager!

    Har en sønn som alltid har vært en uteunge, så han er stort sett ikke så vanskelig å få ut.

    Gleder meg på dine vegne for at du kommer deg ut og får oppleve naturen og tid med ungene 😊

    Liker

  2. TreTette
    15. oktober 2013

    Nydelig! Vi har så små unger at her står jubelen stort sett i taket når vi skal ut.. 🙂

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. oktober 2013 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft