Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Innlegg jeg vil dele 2. søndag i advent

Jeg har funnet fram til ukens gode bloggposter og jeg vil gjerne dele dem med deg!

Gamle Ugle om å plutselig være der: Adventssjokk

Kjetil Dybvik om å skrive julekort blottet for sannhet: Julebrev 2012

Med Gud i hverdagen om advent med lite egoisme: Adventsstemning

Akkurat viser alternativt julekortmotiv med morsom vri: En lillesøsters førjulshevn… ?

Musikk for den ensomme: Ida Jenshus: The Loneliest Time Of The Year

Lammelårtanker: Gule katter og stjernegutter

Tips 1.søndag i advent finner du HER.

~~~

Himmelen slipper hvite fnugg mot bakken, kulden tar godt vare på dem og lar dem ligger oppå hverandre. Dagene kryper seg framover og rykker ukene raskt vekk. Jeg tenker og jeg er. Her. Tilfredshet og trygghet hindrer andre dager i å trenge seg på og forskyve fokuset på det som er bort. Det er godt å kjenne på alt det gode jeg har.

Samtidig er jeg takknemlig for alle som deler av seg selv, som viser meg en annen verden enn den jeg selv tilhører, som utvider perspektivet mitt og som lar meg få nye innsikter. Jeg er takknemlig for alle dere som lar meg få en bit av deres eget, gjennom bloggene deres eller gjennom kommentarene deres. Eller som bare vipper opp statistikken litt. Da kjenner jeg meg sett og jeg deler med noen. Det er så verdifullt!

Takk for at du leser, deler og stadig kommer tilbake til meg! Jeg håper at dagens bloggtips kan gi deg en god latter, men også at de får deg til å tenke og bli enda bedre kjent med deg selv og dine verdier.

Ønsker deg en flott andre søndag i advent og en god kommende uke!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 kommentarer på “Innlegg jeg vil dele 2. søndag i advent

  1. jenny
    9. desember 2012

    Takk for fine bloggtips, nå har jeg kost meg med popcorn og mye god lesning.

    Liker

  2. MandagsMor
    9. desember 2012

    Takk for dette, fant to nye blogger!
    (Og én jeg hadde glemt å få med på blogglisten min.)

    Liker

    • Lammelåret
      10. desember 2012

      Det er så bra å kunne trekke fram bloggere som ikke er oppdaget av «alle» enda, så det er jeg glad for at jeg fikk til!

      Liker

  3. Elisabeth Dahl Larsen
    9. desember 2012

    Tusen takk for anbefaling, dette var veldig kjekt! 😀

    Liker

  4. Bestof2sisters
    9. desember 2012

    Åh gøy! Veldig gode anbefalinger! Og vi kommer ofte tilbake her 😉

    Liker

  5. Tilbaketråkk: Delte innlegg 3.søndag i advent « Lammelårtanker

  6. Tilbaketråkk: Delte innlegg 4.søndag i advent « Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft