Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg drikker igjen

Det er noen uker siden sist, men nå er jeg i gang igjen.

Jeg drikker.

For din skyld.

Man skal jo ikke være matsnobb og rynke på nesen over nye smaker.

Man skal jo ikke være låst fast i gamle drikkemønstre og nekte noe nytt på tungen.

Så da tester jeg igjen, så slipper du.

Grønnsaksjuice i den blå timen

Grønnsaksjuice i den blå timen

Drikk 1: Gulrot og tomat, med selleri, rabarbra, paprika og eple

Vet ikke hvordan det er med deg, men å helle innpå tynn ketsjup blir for meg litt ekkelt. Selv om den lukter friskt og godt, så blir tomaten for dominerende for min smak. Den gjør seg liksom best under nesen. Og det er vel ikke meningen?

 

Drikk 2: Gresskar og rødbete, med eple, gulrot, bringebær og sitron

Denne grønnsaksjuicen likte jeg bedre. Den er frisk og tykk i konsistensen som gulrot-/tomatdrikken, men er søtere og friskere. Med litt smaksjustering blir det aktuelt å kjøpe den flere ganger, for jeg er nemlig ikke helt fornøyd, synes bringebærne forsvinner i rødbetsmaken.

Et råd til Bãma: Guff opp bringebærmassen! Smaksbildet blir bedre balansert og dere får solgt mye mer!

Bãma Cevita får pluss for:

  1. Flott design (passer perfekt i veska)
  2. Passelig store flasker (vel, hvis smaken blir bedre, som de er nå er flaskene altfor store, jeg drakk bare noen munnfuller!)
  3. Kan pantes (miljøvennlig!)

Sist drakk jeg grønnkål- og aspargesjuice, fysj!

Til deg som lurer: Friske rødbeter smaker veldig annerledes enn syltede rødbeter på glass, altså!

 

Er du nysgjerrig på hva rødbeter kan brukes til? Sjekk ut min Sjokolade- og rødbetkake!

Har du tips om gode drikker? Del gjerne med meg i kommentarfeltet!

 

~ Lamme Tanker på Facebook ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft