Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Eksklusiv blogg

Er du klar over at du som leser dette er en del av en eksklusiv elite?

Du er det!

Det er nemlig ikke så mange som vet om denne bloggen, men akkurat du  er en av dem.

2015 har vært et ustabilt bloggår. De artigste månedene var september og oktober. Da skrev jeg hele 41 innlegg til sammen, mot 63 resten av året (desember er ikke regnet med). Jeg kom skikkelig inn i bloggingen og fikk bedre kontakt med mange av dere som kommenterer, noe som gjorde meg glad og motivert. Takk!

Jeg har likevel ikke klart å skrive så mange av de innleggene jeg er mest glad i, altså de samfunnskritiske satt på spissen, men har nok skrevet flere innlegg av den hverdagslige sorten, som jeg merker at du liker best.

Ønsket om å være dagsaktuell er altså ikke innfridd. Jeg har heller ikke utviklet meg noe særlig tekstmessig og det er litt nedtur, må jeg innrømme. Jeg vil jo helst være en blogger mange søker til for å få nye perspektiver på egne tanker og holdninger, men ser at det er langt unna der jeg er.

Topp fem mest leste innlegg i 2015 er

Den virkelige omsorgssvikten (2015)

Sveler i søndagssolen

Bloggskole 1.del: Før du lager blogg, tenk på

Hva kan du gjøre dersom barnet ditt faller utenfor det sosiale fellesskapet?

Du er for pen til å mene (2015)

Det er altså ikke de nyeste innleggene som blir mest lest, noe jeg tror skyldes at store deler av treffene kommer fra søkermotorer og ikke fra deg som følger bloggen fast. Vil tro at du stort sett leser nye innlegg og ikke søker bakover i arkivet?

 

Av 2015-innleggene jeg likte best var

Jeg er også pisslei, Sofie – om ungdom som synes synd på seg selv og om hvor grusomt det er å bli stilt krav til

Du er for pen til å mene! – om kritikken Gunhild Stordalen ble møtt med av Kjetil Rolness, som trakk frem utseendet som om det er et argument mot eller for noe som helst. Sånt gjør meg forbanna og øker tastehastigheten

Sparing til leirskoleopphold er den praktiske solidaritetssjekken – om foreldresparing til skoleturer

Hvordan snakker vi best om sommerferien? – om når de små tingene ikke er gode nok

Hva er det norsk-somaliske miljøet redd for? – om norsk-somalisk integreringsskrekk

#jegharopplevd – om hvorfor overgrep mot kvinner er alle menns ansvar

Innvandrerkvinner en trussel mot min velferd – om velfødde nordmenn som har sovnet i timen

Har du lest alle?

 

Det er litt godt å se gjennom disse innleggene. Det er en påminnelse om at jeg kan  skrive, sånn grunnleggende sett klarer å formulere meg noenlunde forståelig. Det kan være lett å glemme når hjernen blir til grøt.

 

- ut på tur -

– ut på tur –

 

Det som kommer

2016 håper jeg blir et mer aktivt bloggeår! Jeg håper jeg klarer å få til mer av det jeg ikke fikk til i 2015.

Og jeg ønsker meg flere samfunnsengasjerte lesere – sammen er vi krutt!

Jeg håper du deler dine meninger slik at vi kan fortsette å prate sammen – det gjør oss kloke!

 

Til slutt vil jeg takke deg for engasjement, for at du brukte tid her og for at du fortsetter å lese og dele!

Jeg håper vi kan slå følge i 2016!

Jeg ønsker deg et godt år i 2016 og takker for det som ligger bak oss.

Hva ønsker du for 2016?

 

Lammelårtanker skal fortsette å bruke Facebook til å dele lenker til artikler i tillegg til å spre egne innlegg. Velkommen til å like!

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

19 kommentarer på “Eksklusiv blogg

  1. Irene
    1. januar 2016

    Jeg er med! 😀

    Jeg har i grunnen hatt et litt labert bloggår selv, og jeg sitter og lurer litt på om jeg er ferdigblogga, men jeg håper ikke det.

    Jeg passerte deg forresten i somm, men jeg hadde ikke helt mot til å si «Hei!»

    Jeg ønsker deg et godt nytt år! 🙂

    Likt av 1 person

    • Anne-Helene
      1. januar 2016

      Næmmen, du må jo si hei! Jeg er ikke såå skummel, er for det meste sløv og langsom som en gjennomsnitlig 80-åring. Du må iallfall ikke si hei i farta, for da får jeg ikke med meg noe som helst, haha..

      Har lurt litt på hvordan bloggen kan få en opptur igjen, for det trenger både den og jeg. Forløpig er svaret blankt.

      Håper du fortsetter med din blogg, jeg liker iallfall det du skriver om!

      Likt av 1 person

      • Irene
        1. januar 2016

        Takk for det!

        Det var det som var: jeg var veldig i farta, på bytur sammen med min sønn. Begge ville vel får hele byturen kjappest mulig unnagjort… 😉 Sier «Hei!» neste gang.

        Likt av 2 personer

        • Anne-Helene
          1. januar 2016

          Du var så kjapp at et «hei» antakelig ville forsvunnet i et vindpust likavel.

          Neste gang, derimot..

          Full forståelse for ønsket om å bli ferdig med byturen raskest mulig!

          Liker

  2. kirsti
    1. januar 2016

    Godt nytt år!
    Jeg leser de nye innleggene dine, ikke ofte jeg leter i arkivet. Ser på egen statistikk at det er noen søkeord som går igjen, det er tydeligvis ikke lett å gjette hva folk vil ha!

    Likt av 1 person

  3. underveis
    1. januar 2016

    Fint. Jeg vil også skrive mer i 2016 – på blogg og andre steder. Denne høsten ble hendene, hodet og livet fullt av alt annet. Men skrivedama savner skrivinga. Godt nyttår. Snakkes!!

    Likt av 1 person

    • Anne-Helene
      3. januar 2016

      Da ser jeg frem til flere tekster fra deg, enten de lander på bloggen din eller andre steder.

      Liker

  4. Anja Elisabeth Holt
    2. januar 2016

    Jeg kommer stadig tilbake, det er jo du som er grunnen til det. Jeg gleder meg til å følge deg i 2016, og som mange andre lurer jeg også på om jeg er ferdig eller skal krumme nakken et år til.

    Men du, skal definitivt ikke slutte!

    Liker

    • Anne-Helene
      3. januar 2016

      Å, det var fint sagt av deg!

      Jeg skal gjøre det jeg kan for å holde på, og friske opp, motivasjonen.

      Håper du også fortsetter å skrive. Jeg må jo ha noen å lese hos!

      Likt av 1 person

  5. Refleksjon på livsvegen
    2. januar 2016

    GODT NYTT ÅR!
    Alltid kjekt kome innom deg 🙂

    Likt av 1 person

  6. Elin Enlid
    2. januar 2016

    Jeg ser frem til flere samfunnsengasjerte innlegg fra deg i 2016!

    Likt av 1 person

  7. VeraVera
    2. januar 2016

    Godt nytt år til deg 🙂 Jeg liker bloggen din!

    Hilsen meg, alias Vera på snart fire 🙂

    https://verasunivers.wordpress.com/

    Liker

    • Anne-Helene
      3. januar 2016

      Godt nytt år til deg også, VeraVera!

      Takk for at du leser.

      Liker

  8. Jane Wernersen
    3. januar 2016

    Hei, og godt nytt år!
    Vet du, jeg tror de beste innleggene er de vi skriver fordi vi virkelig har noe på hjertet. Så kan det bli mindre engasjement, færre lesere. Ja vel. Det blir absolutt ikke mindre aktuelt og BRA av den grunn!
    Jeg hadde en runde med meg selv om akkurat det, holdt på å falle i poppisgryta, ønsket meg flere lesere, flere likes (og så snakker vi om de unge jentene som gjør hva som helst for likes…)
    Jeg bestemte meg for at skriveren, føleren og spørsmålstegnet skulle vinne over poppisen.
    Nå jobber jeg hardt for å ikke bry meg så mye om hvor mange, selv om det er litt vanskelig.
    Jeg skal lese de stykkene du selv har som favoritter, og regner med at de er drivende gode. Gleder meg!

    Likt av 1 person

    • Anne-Helene
      3. januar 2016

      Godt nytt år til deg også!

      Det er nok sant det du skriver om at de beste innleggene er de som brenner før de kommer ut. Det ligger en egen energi og drivkraft i dem som når ut til dem som leser. Nesten fascinerende hvordan enkelte tekster liksom lyser ut av skjermen mens andre ikke gjør det.

      Du holdt på å gå i bloggfellene, altså, huff, kjenner meg godt igjen i det. Det gir en negativ energi, som kan være vanskelig å oppdage før det er godt (for lang) tid.

      Likt av 1 person

  9. Tilbaketråkk: Januar setter standarden! | Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. januar 2016 av i Blogg og kommunikasjon med stikkord , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen
Sunn fornuft